17 Mart 2017 Cuma

17.03.2017| YGS SERÜVENİ KABUS MUYDU?


    Başlıktan da anladınız konuyu zaten. Ama bu geçen 8 aylık süreçte kısaca neler yaşadığımdan bahsetmek istiyorum. İlk olarak; Ben 9. sınıfı meslek lisesinde , 10 ve 11'i anadolu lisesinde okudum ve şuan temel lisedeyim. Peki bu kadar okul değiştirmeme rağmen pişman mıyım? Kısmen. Ben ortaokulda başarılı bir öğrenci değildim. Önceliği arkadaşlarım ve alışveriş merkezleri oluşturuyordu ve hiçbir şekilde ders çalışmıyordum. Bunun bedelini de meslek lisesinde Bilişim Teknolojileri bölümünü okumakla ödedim. Bilişim Teknolojileri deyince önü açık diyen de oldu , bir kızın bu bölümü okumasının saçma olduğu da söylendi. İlk senemde sınıfımdaki herkesin hayali Yazılım Mühendisliği okumaktı. Ama bunun gerçekleşmesinin çok çok düşük bir ihtimal olduğunu biliyorduk. Sonra baktım ki böyle olmayacak , okul değiştirmeye karar verdim. Evime daha yakın olan bir okula kaydımı aldırdım. Bu defa da baktım ki hiç bulunmadığım bir ortam ; öğretmen , öğrenci kimseyi tanımıyorum ve konular da ilerlemiş. Arkadaş çevrem de değişiyor zamanla. O yıl sadece ortama ayak uydurnmakla geçti. Matematik falan sıfır bende...



      Devlet okulu tabi öğretmenler derse giriyor , girmiyor , haftalarca rapor alan mı dersin , sınıf zaten hayvanat bahçesi gibi. Ders çalışmak için kütüphaneye kaçıyorum orada da durum farksız. Öyle böyle derken karnemi aldığım gibi kaydımı da temel liseye aldırdım. Pişman değilim. Ortaokuldayken 1 yıl dershaneye gittim , okuldan çıktığımız gibi koşa koşa dershaneye yetişmek zorunda kalıyorduk. Bu sene de dershaneye gidebilirdim ama aynı durumları yaşamak istemedim açıkçası. Şansıma teşvik de çıktı bana. Dershane fiyatı gibi birşey ödedim ben gerçi daha ödemeye devam ediyorum :) Seneye özel okula gitmek isteyen arkadaşlar varsa kesinlikle öneriyorum , bir şansınızı deneyin.
Gelelim YGS sürecine;
  Sınavdan çıktığım gibi dedim ki " Sanki aylarca çalışmamışım."
 Hiç çalışmasam da aynı puanı alır mıydım? Alırdım. Bize hep dediler ki YGS yorum , LYS bilgi. E hani? Ben yorum yapamadım bu sınavda? Sözel derslerim her zaman mükemmeldi ama matematiğim berbat bunu biliyorum. Ben de diyordum ki Türkçe ve Sosyali yüksek tutayım ki matematiği  LYSde halletmeye çalışayım. Tamam , benim de hatalarım var yok demiyorum , ama o felsefe soruları neydi abi ya :D Tarihi hep fullememe rağmen çoğunu boş bıraktım ki biliyorum işaretlesem yanlış çıkacak.  Çok şükür Türkçe'yi çok iyi yapmışım yoksa Allah korusun barajı bile geçemez , samimi söylüyorum armut gibi kalırdım :D


  Neyse ki YGS maratonunu atlattık sıra LYS'de. Çok az bir süremiz var artık elimden geldiğince ezber yapıp sayfaları yalayıp yutmak istiyorum ben. İnşallah istediğim bölümü ( Dokuz Eylül Üni. Uluslararası İlişkiler /İngilizce) kazanabilirim. Ben elimden geleni yapayım da, gerisi Allah'ın takdirine kalmış.
 Az önce dedim ki şu YGS kitaplarını kaldırayım da bir yer açılsın. 4 poşet kitap + 1 poşet yaprak test çıktı. Baktım geriye kitap kalmadı :D Ne çalışkanmışım da ben haberim yokmuş , e o zaman bana bi aferin :D :D ,
 Bu yazıyı buraya kadar okuduysan bil ki benim için çok çok değerlisin, seni seviyorum! :)
Sevgiler..

INSTAGRAM: @voodoobluee









16 yorum:

  1. geçmiş olsun, sınavın stresi bile yetiyor bazen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız , yorum için teşekkür ederim

      Sil
  2. Sınav maratonu gerçekten çok zor.. Allah yardımcın olsun ve her şey gönlünce olur inşallah iyi çalışmalar!

    YanıtlaSil
  3. Malesef herkes nerdeyse onbin tllik özel okula şansını denemek için gidebilecek durumda değil. Bu sadece şartlandırılmadır, bu olmasa yapamam falan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de biliyorum herkesin aynı durumda olmadığını. Farkındaysan sadece tavsiye veriyorum ve devlet okulu , özel okul diye bi ayrım yok varsa da çalışan öğrenci çalışmayan öğrenci diye bir ayrım vardır.

      Sil
  4. Ben de bu sene ygsye girdim hem de mezun olarak. Dediğin gibi bende de matematik sıfır. Meslek lisesi olmanın dezavantajları maalesef ki. Ayrıca felsefe cidden zordu geçen sene ki sınav bundan bir tık daha kolaydı :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçen seneki soruları çözdüm fazla kolaydı. Ama bu sınavda da Türkçe mi çok kolaydı ne :)

      Sil
  5. Çok geçmiş olsun :))) ha bu arada bende seni seviyorum o halde :)))

    YanıtlaSil
  6. Geçmiş olsun :) Youtube'da 9:45'te gelipte sınava giremeyenleri görünce üzüldüm cidden. Sen en azından sınava girebilmişsin. Bilgisayar müh. bölümü okuduğumdan iyi matematik bilmenin şart olduğunu söylemek isterim, ve eğlenceli bir bölüm :), millet uyur sen geceden sabaha kadar kod yazarsın, her gün proje :)

    Lys çalışmalarında Allah zihin açıklığı versin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah keşke şu matematiği de yapabilsem :D Lys ye saklıyorum ben :D

      Sil
  7. Umarım LYS'de istediğin puanlara erişirsin. Bu gece dua etmek için çok güzel bir gece, hayırlı kandiller.

    YanıtlaSil
  8. Merhaba blogunuzu yeni keşfettim takipteyim.
    Bana da uğrarsanız çok sevinirim ♥

    YanıtlaSil
  9. Bende meslek lisedi mezunuyum matetamik bende de yoktu ama çok çalıştım ve başardım bence sende yapabilirsin.

    YanıtlaSil